Organizace dne
Uspořádání dne v MŠ je dostatečně pružné, umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí, na jejich změnné či aktuálně změněné potřeby. Respektuje věkové zvláštnosti dětí.
Provoz 6:30-16:30
12:30-14:30 Hygiena, ukládání k odpočinku, četba před spaním, spánek, postupné vstávání
/v případě, že dítě nespí, se po odpočinku převlékne a jsou mu nabídnuty klidové hry a činnosti/
14:30-16:30 Hygiena, oblékání, odpolední svačina, odpolední hry a činnosti do odchodu domů
Program
zahrnuje tyto činnosti: základní péči o dítě a hrové činnosti, pohybové a zájmové aktivity dětí.
Na jaře a na podzim využíváme zahradu (dle počasí) — ke cvičení, svačinky venku, odpolední činnosti... Děti přivádět do MŠ dle ŠŘ nejpozději do 8:30 hodin.
V místnosti i při pobytu venku realizujeme:
- Spontánní volné hry dětí dle volby, pohybové aktivity bez přesného určování pravidel
- Řízené hry, hry s pravidly, cvičení, krátké soustředění, zájmové kroužky.
- Veškeré plánování činností vychází z potřeby zájmu dětí. Jsou vytvářeny podmínky pro individuální, skupinové i frontální činnosti, děti mají možnost účastnit společných činností v malých, středně velkých i velkých skupinách.
- Je dostatečně dbáno na osobní soukromí dětí (Pokud to děti potřebují, je jim umožněno uchýlit se do klidného koutku a neúčastnit se společných činností, stejně tak má možnost soukromí při osobní hygieně.)
- Děti mají dostatek času a prostoru pro spontánní hru, aby ji mohly dokončit nebo později v ní pokračovat.
- Poměr spontánních a řízených činností je v denním programu vyvážený. Pedagogové se plně věnují dětem a jejich vzdělávání. Při realizaci plánovaných činností jsou vytvářeny vhodné materiální podmínky.
Edukativně stimulační skupinky: Příprava předškoláků na 1. třídu, 10 lekcí. Hodiny probíhají za účasti rodičů.
Spolupráce externího logopeda s rodiči na nápravě řeči jejich dětí.