MŠ Kšírova

Základní informace

Škola se nachází ve vilce se zahradou. Jedná se o jednotřídní mateřskou školu rodinného typu se smíšeným oddělením dětí ve věku od 3 do 6 let (v případě školního odkladu do 7 let). Pro děti předškolního věku a jejich rodiče jsou vedeny edukativně stimulační skupinky.

Aktualizovaný ŠVP PV je pro rodiče k náhlednutí v MŠ (na skříňce před třídou).

V mateřské škole mohou děti navštěvovat zájmové kroužky. Jejich zaměření je voleno na základě nabídky institucí a výběru rodičů.

Mateřská škola vychází ze svého doplňujícího postavení vůči rodině a uznává její prvořadé postavení. Vytváří bezpečné sociální klima na základě důvěry, úcty, empatie, solidarity a spolupráce mezi všemi. Přijímá děti takové, jaké jsou a nejen jaké bychom je chtěli mít.

Mateřská škola respektuje a uspokojuje potřeby dítěte. Pomocí prožitkového učení rozvíjí samostatnou osobnost a základy pro zdravé sebevědomí a sebejistotu. Vytváří prostor, čas, prostředky pro spontánní hru, vychází z přirozených potřeb a zájmů dětí. Podporuje tělesnou a duševní pohodu a posiluje organismus dítěte především tím, že nabízí dostatek volného pohybu, který je pro zdravý vývoj dítěte nepostradatelný. Ve věkově smíšených třídách jsou přirozené podmínky pro socializaci dítěte. Úkolem mateřské školy je poskytovat dětem speciální podporu a pomoc, pokud ji dlouhodobě či aktuálně potřebují.

Co podporujeme

  • -Spontánní hru, která vychází z přirozených potřeb dítěte a podporuje schopnosti, dovednosti a seberealizaci
  • Dítě chápeme jako spolutvůrce výchovného procesu, individuální přístup
  • Příležitost k rozvoji vlastní tvořivosti musí dostávat všechny děti
  • Hra je účinným pomocníkem socializace i výchovy
  • Děti mohou ve stejné době vykonávat různé činnosti, pro které jsou vytvořeny pracovní a hrací kouty
  • Vytváření prostoru pro otevřenost, důvěru, emocionální vřelost, zájem jednoho o druhého a pocit blízkosti.
  • Rozvíjení návyků sebeobsluhy, samostatnosti
  • Na negativní emoce dětí umět reagovat empaticky, umět se vcítit do pocitů toho druhého.
  • Neřešit za děti to, co mohou zvládnout samy, sebeúcta je nejlepší prevence sociálně patologických jevů

Čeho se snažíme docílit

  • Správný tělesný rozvoj dítěte, radost z pohybu, rozvíjení pohybových schopností a dovedností, vytváření a rozvíjení zdravých životních návyků a postojů, uvědomění si vlastního těla. Pohyb na čerstvém vzduchu pomáhá a příznivě působí na růst i vývoj dítěte.
  • Kultivovaný projev dítěte založený na respektu a toleranci, rozvíjení komunikativních schopností a dovedností, vytváření základů dovedností, které předcházejí čtení a psaní.
  • Vytváření a rozvíjení schopností samostatně se rozhodovat a nést zodpovědnost za své chování, podporování zájmu podílet se na společném životě a činnostech ve škole i rodině.
  • Poznávání lidských hodnot, soucítění a solidaritu se slabými a ohroženými, předávání kulturního dědictví a tradic.
  • Estetické cítění, vnímání, rozvíjení fantazie, představivosti, pomoci výtvarného projevu vyjádřit své prožitky a pocity

Jak toho dosahujeme

SPRÁVNÝM VÝVOJEM DÍTĚTE

  • rozvíjením a podporou správné životosprávy
  • otužováním
  • hudebně-pohybovými činnostmi
  • dostatkem volného pohybu, především při pobytu venku na zahradě
  • rozvíjením sebeobsuhy , samostatnosti a pracovních činností
  • respektování individuálních potřeb spánku, odpočinku a aktivit
  • rozvíjením poznávacích činností zaměřených k osvojování pojmů a poznatků o zdraví a lidském těle (puzzle – Moje tělo, hra na tělo, práce s atlasy, knihou...).

PREVENCÍ ŘEČOVÝCH PORUCH

  • logopedickou péčí ve spolupráci s rodinou a externím logopedem
  • rytmizací říkadel, dramatizací, prací s textem
  • poslechem mluveného slova, předčítáním před spaním
  • vyprávěním podle obrázků, vlastních zážitků
  • práce s knihou, spolupráce s knihovnou J. Mahena v Komárov
  • hrou se slovy a hláskami
  • komunikativním kruhem
  • poslechem a napodobováním zvuků

ZRUČNOSTÍ, TVOŘIVOSTÍ A VÝVOJEM MOTORIKY

  • seznamováním s novými výtvarnými technikami, experimentováním
  • výstavkou dětských prací
  • malováním na základě vlastních citových prožitků
  • prací s přírodním materiálem, recyklace
  • prací s ilustracemi knih
  • tvořivou hrou

ZÍSKÁVÁNÍM POZNATKŮ O OKOLNÍM SVĚTĚ

  • prohlížením atlasů, encyklopedií, knížek
  • upevňováním lidových tradic, zvyků
  • účast na kulturních akcích a výukových programech
  • hrovými aktivitami zaměřenými na ekologii, péči o životní prostředí, pomocí při úklidu školní zahrady, vytvářením kladného vztahu k živé přírodě
  • vyprávěním zážitků

KULTURNÍM VZDĚLÁVÁNÍM

  • návštěvou divadla, kina, koncertů
  • poslechem hudby
  • hrou s písní, rytmem a melodií
  • rozvíjením kladného vztahu k rodině
  • dodržováním pravidel, jak se chovat, pomáhat mladším kamarádům
  • upevňováním kladných citoých vztahů mezi kamarády a sourozenci

Co by vaše dítě mělo zvládat

 před nástupem do mateřské školy

Znát své jméno a příjmení.

Umět si říci co chce nebo potřebuje.
Spolupracovat při oblékání a svlékání.
Umět nazouvat a vyzouvat obuv.
Vysmrkat se a používat kapesník.
Držet lžíci a umět se najíst.
Při jídle sedět u stolu.
Umět pít z hrnečku a skleničky.
Používat toaletu (pleny nejsou přípustné).
Umět si umýt ruce mýdlem, utřít se do ručníku.
Umět si vyčistit zuby.
Ujít kratší vzdálenost během pobytu venku.

O konkrétních požadavcích na vaše dítě se poraďte přímo ve vaší mateřské škole. Zdroj: gsk

© 2020 MŠ Kšírova
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky